تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۶۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
تدبیر24:  رئيس‌جمهور ديروز به ياسوج رفت؛ استقبال مردم اين خطه از كشور چنان گسترده بود كه سايت هاي مخالف دولت چاره‌اي جز سكوت و حسرت نداشتند. مردم استان كهكيلويه و بوير احمد ديروز براي رئيس‌جمهور و همراهنش سنگ تمام گذاشتند. از رقص سنتي با لباس محلي تا دود كردن اسپند در مسير عبور رئيس‌جمهور نشان داد تمام شايعات روزهاي گذشته دلواپسان تنها يك دلخوشي براي خودشان بوده است و بس. ديروز شعارهايي كه با لهجه محلي در حمايت از دولت سر داده مي‌شد هم نشان از رضايت مردم اين استان از عملكرد دولت داشت. در طي مسير فرودگاه تا استاديوم ياسوج اتومبيل‌هاي شخصي مردم اين شهر پشت سر هم بوق زنان رئيس‌جمهور را همراهي مي‌كردند و در دست آنها پوسترهايي از دكتر حسن روحاني بود. در سخنراني ديروز رئيس‌جمهور محمدنهاونديان رئيس دفتر رئيس‌جمهور در سمت راست او حضور داشت.
رشد اقتصادي به ۴/۴ درصد رسيد
رئيس‌جمهوري در اجتماع بزرگ مردم استان كهگيلويه و بوير احمد با اشاره به سالروز تشكيل دولت تدبير و اميد در ۲۴ مرداد سال ۹۲ و همچنين رشد اقتصادي ۴/۴ درصدي در سه ماهه اول سال جاري از راه‌اندازي، ۷ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادي تا پايان سال جاري خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني اظهار داشت: امروز ۲۴ مرداد است. ۲۴ مرداد در سه سال قبل روز تشكيل دولت يازدهم براي خدمت به شما بود. در ۱۲ مرداد كه روز تنفيذ اين خادم مردم بود، تا روز ۲۴مرداد كه فاصله‌اش ۱۲ روز بود در كمترين زمان ممكن در طول تاريخ انقلاب به همت اين مردم و با ياري نمايندگان مجلس توانستيم دولت يازدهم را تشكيل دهيم و شروع به‌كار كنيم. در طول اين سه سال با وجود همه سختي‌ها و روزهاي سخت و شرايط سختي كه دولت يازدهم در آن تشكيل شد، به همت شما مردم و به ياري شما مردم قدم به قدم به جلو حركت كرديم. وي افزود: ديشب مركز آمار كشور اعلام كرد رشد اقتصادي ايران در سه ماهه اول ۴/۴ بوده است. عزيزان، ياران، جوانان، روزي كه دولت يازدهم كار خود را آغاز كرد، رشد اقتصادي كشور منهاي ۶/۸ بود، تقريبا منفي ۷ بود و امروز رسيديم به ۴/ ۴ و اين غيرت شما جوانان است. وي افزود: اگر امروز توانستيم در روزهاي سخت اين منطقه، توانستيم در شرايطي كه دشمنان انقلاب قيمت نفت را به يك سوم و يك چهارم رسانده‌اند، به رشد ۵ درصد برسيم، اين به معناي اعتماد مردم به دولتشان و اتحاد بين دولت و ملت است. وي با بيان اينكه « شما با غيرت و شجاعت توانستيد زنجير تحريم را از دست و پاي آن دلير بزرگ تاريخ كه نامش ايران عزيز است، باز كنيد» ادامه داد: دشمنان ما به دست و پاي ايران عزيز ما زنجير تحريم بسته بودند، اما شما مردم با ايستادگي و با مقاومت‌تان كاري كرديد كه زنجيرهاي تحريم را شكستيد. امروز برخلاف اراده دشمنان ايران، هر مقدار كه مي‌خواهيم نفت‌مان را به جهان صادر مي‌كنيم. با وجود اراده دشمنان امروز كشتي‌هاي ايران در سراسر جهان، در كنار بندرگاه‌هاي بزرگ جهان پهلو مي‌گيرند. بيمه در روزها و سال‌هاي گذشته تحريم بود. كشتي‌هاي ما امروز مي‌توانند با پوشش بيمه در سراسر جهان حركت كنند. امروز روزي است كه ما با غيورمردان سرزمين ايران توانستيم كاري بكنيم، زنجيرهايي كه براي عدم ارتباط بين بانك‌هاي ايراني و بانك‌هاي خارجي ايجاد كرده بودند در هم شكسته شوند. امروز شما مي‌بينيد از سراسر دنيا در عرض كمتر از يك سال ۳۵۰ هيات اقتصادي و ۱۶۰ هيات سياسي به سرزمين ما سفر كرده‌اند.
چه كساني از توافق خوشحال نشدند؟
روحاني تصريح كرد: ممكن است عده قليل و اندكي از اينكه برداشته شدن تحريم‌ها در راستاي منافع آنان نبوده، خشنود نباشند اما ملت بزرگ ايران شاد و مسرور است. ملت بزرگ ايران در برابر دشمنان اين سرزمين و انقلاب ايستادگي كرده است و ايستادگي خواهد كرد. بدانيد همانطور كه دولت در زمينه تورم، توانست تورم را تك‌رقمي كند، به حول و قوه الهي، با حمايت شما رونق را به اقتصاد كشور برخواهد گرداند. وي افزود: يكي از اهداف بلند ما آن است كه نسل جوان را در مسير كار، كوشش و شغل مناسب و متناسب با علم، دانش و تخصص آنها قرار دهيم. اينكه نماينده محترم ولي فقيه گفتند، به راستي درست است كه نبايد بگذاريم در خانه‌اي جواني بيكار بماند، اين كار به حول و قوه الهي شدني است. ‌راه آنكه جوانان ما بر سر كار، شغل و افتخار در زندگي‌شان باشند، اين است كه بتوانيم اقتصادمان را به حركت درآوريم. ۷ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادي را تا پايان سال راه‌اندازي خواهيم كرد. رئيس‌جمهور با طرح اين سوال كه چرا ما برجام را اجرا و پياده كرديم؟ گفت: چرا ما در برابر ۶ قدرت بزرگ ۳۰ ماه ايستادگي كرديم و دلاورانه ديپلمات‌هاي شجاع شما براي سرزمين ايران غرور و افتخار آوردند؟ درست است كه صهيونيست‌ها امروز از پيروزي ملت ايران عصباني هستند و درست است كه يكي دو كشور همسايه جنوبي ايران متاسفانه با كودك‌صفتي‌شان ناراحتند از پيروزي ملت ايران، اما ملت ايران با ايستادگي، وحدت، اتحاد و رهنمودهاي رهبر فرهيخته و بزرگوارش توانست پيروزي بزرگ سياسي و تاريخي را به دست بياورد و زنجيرها را از پاي اين ملت بگسلد و شرايط را براي اقتصاد و رشد اقتصادي آماده كند.

 وي اظهارداشت: برجام براي اين بود كه شرايط براي حركت مردم ايجاد شود و ديوارها برداشته شود تا ملت بزرگ و غيور ما، دانشمندان و انديشمندان ما بتوانند براي كشور ما رونق اقتصادي ايجاد كنند. يادتان باشد، خوش‌بيني به برجام به معناي خوش‌بيني به ابرقدرت‌ها نيست؛ ما به برجام خوش‌بين هستيم و به آمريكا بدبين. هر چه ما پيشرفت كرديم به خاطر شما بوده است، به خاطر حمايت و ايستادگي و انسجام و وحدت شما بوده است.
پيام توئيتري رئيس‌جمهور
رئيس‌جمهور در سفر استاني خود به كهگيلويه و بويراحمد، با انتشار پيامي در توييتر تاكيد كرد كه به برجام خوشبين است. متن پيام توئيتري حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني كه پس از سخنراني در جمه مردم ياسوج منتشر شد، به اين شرح است: «ما به برجام خوش‌بينيم؛ اما خوش‌بيني به برجام به معناي خوش‌بيني به ابر قدرت‌ها نيست. »
دولت از نقد منصفانه استقبال مي‌كند
رئيس‌جمهور سپس در جمع علما، نخبگان و ايثارگران استان كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج با اشاره به مشكلات دوران تحريم و پيامدهاي مثبت برجام گفت: پارسال بيش از ۶۰۰ هزار شغل خالص در كشور ايجاد شد كه اين رقم امسال بيشتر مي‌شود. روحاني با بيان اينكه شرايط سال جاري با پارسال و پيش از آن بسيار متفاوت است، افزود: هنوز هم مشكل داريم حتي با بازسازي هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتي راكد بازهم تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم اما فضاي مناسبي در كشور ايجاد شده است. روحاني با بيان اينكه سال گذشته فشار سختي بر ايران حاكم بود گفت: فضاي عمومي اقتصادي كشور با پارسال خيلي متفاوت است. ارزش پول ملي كشورهاي صادر‌كننده نفت پايين آمده است حتي برخي از آنها نصف شده است. رئيس‌جمهورادامه داد: ايران به دليل اجراي اقتصاد مقاومتي توانست از اين فضا عبور كند و اقتصاد مقاومتي آثارش در اقتصاد ايران پيداست. وي با بيان اينكه برجام كار بزرگي انجام داده است، اضافه كرد: اما اين سخن به معناي اين نيست كه طرف‌هاي ما به هرچه لازم بوده عمل كرده‌اند. در دوران تحريم حتي كشورهاي بزرگ نيز قدرت خريد نفت ايران را نداشتند اما اكنون شرايط تغيير كرده است. وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: اين دولت از نقد منصفانه استقبال مي‌كند اما نبايد زحمات ناديده گرفته شود. بيان نظرات مختلف و نقد دولت اشكالي ندارد كه اين فضاي باز يكي از افتخارات دولت يازدهم است. اينكه همه جا نقد دولت و شخص رئيس‌جمهوري است مايه افتخار است، حتي گاهي وقت بيش از ملاحظات اخلاقي و اعتدال نيز نقد صورت مي‌گيرد اما فضاي كنوني و جرات نقد و انتقاد نبايد در كشور با اتهام و تهمت تركيب شود.
هدف دولت تحقق رشد ۵ درصدي در سال ۹۵
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در جلسه سرمايه‌گذاري و توسعه استان كهگيلويه و بوير احمد هم حضور يافت و با بيان اينكه توليد، عبادت خداوند است، اظهار داشت: براي رونق نيازمند حركت، فرصت و تعامل اقتصادي هستيم. بدون رشد اقتصادي اشتغال ايجاد نمي‌شود. رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: همكاري هاي چند جانبه منطقه‌اي، بهبود جايگاه كشور و براي اقتصاد فرصت آفرين است. هدف دولت، تحقق رشد ۵ درصدي در سال ۹۵ است. وي همچنين تصريح كرد: قدردان مديران، كارمندان، كارگران و كارگزاران امور كشور هستيم. رئيس‌جمهور گفت: سود تسهيلات بانك‌ها بايد متناسب شود و دولت مصمم به تسويه بدهي خود به پيمانكاران است؛ مجلس با تصويب سريعتر لايحه ياري كند. روحاني خبر داد كه پس از برجام تاكنون ۵ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري قطعي داشته‌ايم. روحاني با تاكيد بر اينكه ملت و رهبر قوي داريم؛ كسي حق ندارد بذر ياس بپاشد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتي، اقتصاد مقتدر است. وي همچنين تصريح كرد: جهان به نقش موثر ايران در ثبات منطقه اذعان دارد. رئیس جمهور گفت: در بین خیل عظیم مسئولان تلاشگر و زحمتکش عده معدودی نیز حقوق‌های نامتعارفی داشتند که دولت با جدیت به این امر رسیدگی کرد و ضمن احقاق حقوق ملت، از بیت‌المال دفاع نمود.
اقتصاد مقاومتی یعنی روی پای خود بایستیم
روحانی در موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بدین معنی است که روی پای خود ایستاده و قوی‌تر شویم. همانطور که قدرت سیاسی خود را در برابر ۶ قدرت جهانی به نمایش گذاشتیم و با مذاکره و احقاق حقوق مسلم دیوارهای تحریم را تخریب نمودیم. رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت برای مساعد نمودن شرایط بین‌المللی کشور، گفت: امروز با همه کشورهای جهان و همسایه به جز یک کشور خاص که به مردم و همسایگان خود ظلم می‌کند، روابط بسیار بهتر شده است. رئیس جمهور با اشاره به موضوع بدهی‌ها، افزود: امسال سال پرداخت بدهی به پیمانکاران است که البته بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها مربوط به سالیان گذشته می‌باشد و دولت مصمم است که بدهکاری‌های خود را پرداخت نماید. در صورت تصویب لایحه دولت در مجلس، بدهکاری دولت شفاف و پرداخت می‌شود و با تصویب این لایحه شاهد تحول خوبی در پرداخت بدهی ها به پیمانکاران خواهیم بود. روحانی اضافه کرد: برای حل معضل بیکاری، راهی جز تولید و رونق اقتصادی وجود ندارد.

منبع: آرمان
برچسب ها: تدبیر24 ، یاسوج ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها